Известие

Collapse
No announcement yet.

За колебаещите се, дали да си монтират ксенон ...

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Първоначално публикувано от i.ganchev.ganchev Покажи съобщение
    От Шумен съм. Няма да стане с илиенци. Ще трябва тука да се задоволя с каквото има... ако трябва ще преправям, кво да се прави...
    прати ми пари, ще ти ги купя и пратя.
    Alfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet SW (07.2003)
    156 1.8TS 16V (01.2001)
    147 1.6TS 16V 120hp (11.2001)
    0879369082

    Comment


    • Първоначално публикувано от NightRider Покажи съобщение
      прати ми пари, ще ти ги купя и пратя.
      евала
      Ще ти пиша едно ЛС.
      Lancia Delta 1.6 i.e - ex
      Alfa Romeo 156 2.0 TS

      рейтинг фотографов

      Comment


      • Вместо да се чудите как да минете по-тънко, вземете си сложете каквото трябва.На първата снимка е биксенон с ел.магнитен плъзгач.Тези които не заслепяват имат черна ламаринка, която предотвратява достигането на светлина през процепа за дългите. И фаровете си светят без никакво заслепяване.На втората снимка е обяснено какво става ако се махне черната ламаринка.На третата снимка е това което заслепява.Вероятно може да се ползват само късите в нашите фарове.
        Attached Files
        Last edited by dimitar_vd62; d.m.y г., 22:34.
        По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
        конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
        Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
        Alfa Romeo 156 1.8ts 2001

        Comment


        • Аз съм с ксенон от над 2 години. Прехвърлям си го от кола на кола.Ксенона е H7 6000k и е китайски. Мога да твърдя,че съм го монтирал на 3-те коли който са минали през ръцете ми и не съм имал нито проблеми с самият ксенон,нито с "колегите" в насрещното.Слде всеки път обаче когато го монтирам на другият ден се минава стенд на фаровете,дори след това си ги държа най-долу в града ... и ги вдигам извънграда.Смея да твърда,че за 3 години нямам "колега" който да ми пресветне или да ми опъне дългите в знак че му преча да вижда като хората.Верно че не съм с лупи,ксенона е китайски,но си минавам стенд и забивам фаровете до долу.Двусекционният фар не заслепява като едносекциооният откъдето и да го погледнеш. Видимостта с ксенона е много по-добра при каквито и да е условия (сняг,дъжд,мъгла,нощем) .... Що се отнася до КАТ ..обикалям цяла България с допълнително монтиран ксенон и не съм имал проблеми......
          Аз лично бих дал едно Уп-че за ксенона
          Alfa Romeo-156-Sportwagon-2.4JTD-150hP-2002

          Comment


          • Малко инфо, предполагам полезно.

            Материалът е публикуван в форума на BMW.


            Xenon като цяло.
            Вярвам, че това четиво, дори и малко по-дълго ще бъде от полза на всеки
            посетител на този форум, както и на всички, които малко или много искат да
            научат основни неща за High Intensity Discharge технологията.

            Първо фактите:

            PHILIPS & Osram са най-големите производители на газоразрядни (HID) лампи
            OEM цветовата температура на ксеноновата крушка (или с други думи това, което
            вграждат автомобилните производители) е 4100к! Единствено и само. НЯМА
            автомобилен производител, който да вгражда нещо различно от 4100к. Тук няма
            изключения.
            Синият на "външен вид" (за окото) цвят на оригиналните ксенонови светлини
            всъщност е идеално бяла светлина с температура 4000-4100к и е абсолютно
            идентичен на слънчева светлина по обедно време при ясно небе
            Красивата синьо-виолетово-розова "игра" на цветоразпадане на светлината (color
            flick), която забелязваме когато с/у нас се движи автомобил с фабрични
            ксенонови светлини се дължи на специални призми, разположени по външната част
            на лещата на фара, а не на лампи с по-висока цветова температура или недай си
            боже - сини филтри.
            Горепосочените призми се вграждат във външния край на лещата, за да "убиват"
            тези светлинни потоци, които не могат да бъдат оползотворени от оптиката на
            фара и представляват изкл неприятни отблясъци за насрещно движещите се водачи,
            защото без тези призми не биха могли да бъдат фокусирани в пътя.
            Ксеноновите светлини са създадени, за да не изморяват очите на водачите при
            продължително шофиране. При HID светлината ЛИПСВА синият и инфрачервеният
            спектър, които "де-факто" са главният причинител на умора и главоболие у
            водачите.
            Оригиналната ксенонова лампа абсолютно задължително притежава корпус не от
            стъкло, а от специален кварцов материал, със 100% UV Block. Това се налага от
            невероятно високото ниво на ултравиолетово излъчване, което се получава като
            страничен ефект от горенето на газовете в горивната камера на лампата. Това се
            спазва само от Philips, Osram & GE. Aзиатските производители, разбира се,
            нехаят за това иначе така важно за здравето нещо поради липса на технология и
            разбира се - стремеж към възможно най-ниска цена.

            С други думи:
            Нито един ОЕ или себеуважаващ се производител не произвежда ксенонови лампи с
            цветова температура над 6000к (в действителност 5800к е най-високата и се прави
            от Philips - модела е "Ultinon" или "Cool Power".
            При OSRAM най-високата цветова температура е 5400к. Това, разбира се е така, не
            защото Philips и OSRAM не могат да произведат ксенонова лампа на 10 000к, а
            защото просто няма смисъл да рискуват репутацията си - степента на спадане на
            лумените при нарастване на келвините е доста нелицеприятна. OEM крушката на
            PHILIPS излъчва светлина с цветова температура 4100к и дава 3200 лумена
            светлина. PHILIPS Ultinon от своя страна излъчва цветова температура на 5800к
            (маркетирана като 6000к) и дава 2400 лумена светлина. Интересна зависимост,
            нали? Както ясно се вижда - колкото по-висока е цветовата температура - толкова
            повече намалява светлината на пътя. За статистиката - една добра халогенна
            лампа от реномиран производител дава светлина от порядъка на 1200-2000 лумена.

            За Корея:
            Най-големият Корейски производител (и единственият сертифициран) за
            производство на газоразрядни (HID) лампи е Vision и по техни данни най-ниската
            цветова температура, която предлагат е 8000к, като се постига с цветни филтри
            (няма и как иначе) и дава "цели" 2000 лумена, което, честно казано си е съвсем
            незначително подобрение спрямо халогенната лампа. За съжаление лампа на >6000к
            ще произвежда повече заслепяване и неприятни отблясъци отколкото полезна
            светлина. Отново за Корея - най-доброто качество от там се дава от Кайксен
            (Kaixen) и разбира се е далеч под качеството на Philips и Osram. Казвам далеч,
            защото е... ужасно далеч... За статистиката - средният живот на лампите на
            Vision (Kaixen работи с тях) е м/у 400-1000 часа. За Philips - средният живот
            на лампите им е 3500 часа. Животът на добра халогенна лампа е около 400 часа.
            Всъщност важно е да се знае, че нито Philips, нито Osram ще маркетират някога
            някъде крушки над 6000к. Разбира се - това не пречи на нелоялни търговци да
            злоупотребяват с това и да си маркетират азиатската продукция като Philips на
            8500к. Това си е чиста проба гавра с незнанието на потребителите.



            Друга тема от друг автор с малки съкращения, не касаещи темата:

            Колкото по-синьо свети една крушка, толкова по-неефективна е тя.Особено негативен ефект има на мокра настилка а при мъгла ситуацията е още по-зле. Просто синята светлина се поглъща от водата. То не случайно фаровете за мъгла едно време бяха жълти. Казвам едно време въпреки, че законите за разпространение на светлината не са се променили особено в последните няколко хилядолетия

            Крушката която се доближава максимално до естествената слънчева светлина е тази с дължина на вълната 4100К. Филипс произвежда само нея и още един вариант - 6000K която вече леко синее. Другите реномирани производители също не задоволяват пуберски полюции в стил deep blue sea.
            За всичко още по-синьо са виновни всъщност “жълтите”! Или по-скоро селтиците които стимулират производството на крушки 8000К, 10000К или дори 15000К. Къде от незнание, къде от типичния селтишки Голф-синдром, доста хора си мислят че колкото по-синее, толкоз по-добре се вижда, освен че е по-гъзарско. Всеки луд с номера си.

            Взех да пиша за Келвини, сила на светене и мисля че не е излишно едно леко разяснение на тези термини, така че ще се отклоним отново с малко теория.
            Крушките се разделят на 2 вида по принципа си на действие - с нажежаема жичка (халогенна) и газов разряд ( Ксенон ).
            Всеки от тези два вида си има различни реализации, например състава на газа в балона. При халогенната лампа светлината се получава вследствие от нагряването на реотан, който освен че свети се нагрява значително.
            При ксенона, светлината се получава от волтова дъга между два електрода. За да стане това е необходимо високо напрежение от няколко десетки хиляди волта. По тази причина, между акумулатора на колата и самата крушка се поставя трансвертер, преобразуващ напрежението 12V на около 60кV. Наричат го още баласт.
            Освен по принципа на светоотделяне, двете системи се различават и по спектъра на светлината или казано по друг начин - цвета ( топлината ) на светлината.
            Лампите с нажежаема жичка светят в ниския спектър, до около 3500К, поне така пишеше в книжките по фотография. За сравнение, спектъра пламъка на горяща свещ е около 1900К.
            Модерните халогенни крушки с разни магии, адски газове и може би повечко маркетинг ги докарват до около 4000К.
            Лампите с газов разряд или така нареченият ксенон започват да излъчват от 4000К нагоре.
            Лампите на фотосветкавиците също са вид “ксенони”, светлината е в същия спектър ( около 5000К ) само че са конструирани да отделят много по-силна светлина от автомобилната крушка, естествено за мнооого по-кратко време.
            Именно нейния спектър е срваним напълно с реалната слънчева светлина - при фотографията това изискване е основното за светкавица.

            До тук говорихме за цвета.

            Силата на светене е съвсем различен показател който не е свързан директно с принципа на крушката. На практика обаче е
            Халогенна лампа може да светне също толкова силно, колкото и ксенона. Ще бъде необходима обаче много по-голяма електрическа енергия, тоест ще консумира повече ток с куп проблеми породени от това. В спектъра на светлината обаче, просто няма как да я достигне.
            Както казах, ксенона дори при по-малка електрическа мощност отделя по-голямо количество светлина. По тази причина 35W ксенон свети “по-силно” от обикновена 55W лампа. Просто КПД е по-голямо, най малкото поради това, че много по-голяма част от енергията отива в светлина а не в топлина както е при халогена.

            H1, H4, H7 и т.н от своя страна пък са механични параметри, стадартизиращи вида на крушката и съвсем нямат общо с това, за което стана въпрос до тук. На тези стандарти се правят и ксенони и халогени.


            Ето обаче няколко основателни причини, поради което е добре да се замислим над ТОП-ниските цени на китайските китове:
            » На първо място китайщината се проявява “дълбоки” минусови температури - инвертора ( баласта ) не работи добре и лампата може да не успее да запали. Точно електрониката грижеща се за тази цел е типично зависима от околната температура. Тази зима (2006/2007) нямаше предпоставки за подобни събития но следващата не се знае.
            По принцип всичкото това е сковано набързо и на никой не му дреме за неща като температурен диапазон на компонентите ( ако е automotive изпълнение всички компоненти трябва да са с работен диапазон на окръжаващата среда -40 до +85 ), материал на платкта ( трябва да бъде ФР4 а не ЦМ1 познат като текстолит защото се пука от вибрации ) и така нататък.
            И това е така не заради липса на технологии а именно защото цената трябва да се хареса на масовия потребител.
            » Другия проблем при не-реномираните производители са самите крушки.
            А самия проблем е, че с течение на времето променят спектъра си на излъчване.
            Тоест променят цвета си.
            Друг евентуален проблем при всяка “незнайна” крушка е, че е възможно светоотделящия елемент да не е точно центриран в балона. Между другото това се отнася както за ксеноновите крушки, така и за всички останали.
            Това пък от своя страна води до затруднена или невъзможна настройка на фаровете.
            » Другия проблем за който се коментираше напоследък из авто-форумите, са радио-смущенията които генерират кофти конструираните трансвертери. Проблема накратко - палим фаровете и радиото започва да шуми и да свисти. Особено личи на станциите със по-слаб сигнал.
            Като конструкция трансфертера представлява мощно импулсно захранване, работещо с правоъгълни импулси. За подобен тип устройства са много важни специалните филтри които се поставят (обиковено) на входа им (12V), предотвратяващи именно този ефект. Без тези филтри, всяко едно импулсно захранване сее хармоници из целия честотен спектър. Ефекта - това, за което си говорим. Много добър пример в това отношение са компютърните захранвания първото и най-важно нещо което отличава хубавото PC захранване (тези над 100лв, Fortron например) от някакво кирливо за 30лв (много има такива) е точно липсата на филтри при последните. Като се отвори, веднага се вижда че няма монтирани един куп части - е, това са точно филтрите за които говоря.
            По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
            конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
            Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
            Alfa Romeo 156 1.8ts 2001

            Comment


            • Бог да те благослови! Те на това се казва изчерпателна информация.
              ex Алфа 147 1.9 JTD 8V 115CV "+" 140CV

              sigpic

              Comment


              • Само да допълня - важни са не само входящите филтри, но и начина на изработка, подреждане на елементите вътре и опроводяването, както и екранирането
                Alfa 156 1.9 JTD 16V M-Jet SW (07.2003)
                156 1.8TS 16V (01.2001)
                147 1.6TS 16V 120hp (11.2001)
                0879369082

                Comment


                • Стария ми китайски ксенон е точно 45 мм стъклената част, както посоченото от колегата по-горе. Вчера монтирах такива на 5000К...пасна идеално, същата дължина. Подмених стария ксенон на повече от 40 месеца. Просто му беше отслабнала силата на светене (след време какъвто и да е ксенон отслабва, по прости сметки отиваше към 2490 часа отработени.
                  Но все още работеше всеки компонент.
                  п.с. Всички ксенони се правят в Китай, само Филипс в Корея. Нагледно съм виждал разликата в 5000к и 6000к и не е особено голяма.
                  sigpic
                  Gulfstream G650 with Italian design...

                  Comment


                  • Това значи ли че Филипс и другите марки са си изнесли производството в Азия и си клатят краката в офисите.Преди две години си купих телескоп "Фомей", защото пишеше - произведено в Китай по поръчка на "Фомей", като така реших че ще има по добро качество от чисто китайските ментета.Да ама не - след време видях оригинален "Фомей" и разбрах за какво става на въпрос.Конструктивно са еднакви, на външен вид не можеш ги различи,но качеството на лещите е различно - на китайския обектива не е просветлен и лещите на окуларите са пластмасови.Оттам по ниската цена, та трябваше да си правя нови окуляри от лещи на фотоапарати.За сравнение - цената на качествен окуляр е колкото цената на китайския телескоп.Извинявам се за спама, но в тази област имам на какво да стъпя за пример.

                    п.п.Като се изчерпи темата ще помоля да ми се изтрие този пост.
                    Last edited by dimitar_vd62; d.m.y г., 11:01.
                    По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
                    конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
                    Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
                    Alfa Romeo 156 1.8ts 2001

                    Comment


                    • Раб. ръка в Азия е мн по-евтина от др. места. Това е причината да се прави почти вс там.
                      Напоследък се наблюдава Преместване на мн фабрики в Мексико. Февруари месец бях там и го видях с очите си.
                      Просто ако е добър китайски ксенон-а няма да имате проблеми, аз давам пример как свети добре, не заслепявам, защото е добре регулиран. Отработил е близо 2500 часа и не ме е оставял. Цената му беше символична, нещо от порядъка на 60 лв преди повече от три години!
                      sigpic
                      Gulfstream G650 with Italian design...

                      Comment


                      • Всичко де що е крушки в днешно време, на практика се правят в Китай. Особено ксеноните и енергоспестяващите. Ако някой си мисли, че ще си купи мега-скъпия и ултра марков Осрам или Филипс и няма да прочете на тях "Made in China", много жестоко се е заблудил. По изключение, само на Филипса, може да прочете "Made in Korea".
                        На мен лично, ми е много забавно, когато някой каже "китайски ксенон менте" или "енергоспестяваща китайско менте"... ми то значи и Осрама е менте...
                        Последните години пък, колкото Осрами халогенни крушки Н7 и Н1 съм купувал, до една са били от Китай.
                        Две черни перли...

                        Alfa Romeo 156 1.6 Twin Spark '99 | Renault 19 1.4 Energy '93

                        Comment


                        • Логично е когато произвеждаш нещо с името на известна фирма, то фирмата поръчител да упражнява някакъв контрол на качеството.Ся има някакви тънкости дали си купил патента, марката и т.н. но китайските стоки стават все по качествени.
                          По-достойно е да си останеш с убежденията,отколкото
                          конюнктурно на стари години да "прогледнеш".
                          Alfa Romeo 156 1.8ts 1997 - ex.
                          Alfa Romeo 156 1.8ts 2001

                          Comment


                          • Малко офф-топик стана, но аз лично, вече чувствам облекчение, когато видя акумулаторна батерия (без значение за какво - дали телефон, лаптоп, радиостанция или някакво устройство), на която пише "Made in China". Предвид какъв % от производството им е там, това за мен вече е символ за доказан произход.

                            При крушките пък - всеки, който малко от малко има наблюдение над ксенонови крушки, без значение коя марка производител от Китай е, може да я познае читава ли е или не.
                            Две черни перли...

                            Alfa Romeo 156 1.6 Twin Spark '99 | Renault 19 1.4 Energy '93

                            Comment


                            • Пичове, мисля да си поръчам един комплект H7C крушки(32мм дълги) и ако поръчам повече комплекти пощата на всеки следващ е безплатна....така, че ако има навитаци, ще ни излезе по 50лв комплекта за 2 комплекта и с по 2-3лв надолу за всеки следващ .ТОва са САМО КРУШКИ, държа да отбележа!!!Има 4300,6000 и 8000к....
                              156SW JTD 20V Distinctive - Injected with a poison

                              OEM & Ventura Garage
                              http://clubalfaromeo.com/forum/showthread.php?p=1111314 -как аз бях измамен от Аrti156SW

                              Comment


                              • Колега от къде е това!? В Ebay са по 20$ с доставката до Бг.
                                sigpic
                                Gulfstream G650 with Italian design...

                                Comment

                                Working...
                                X